Zrodila sa vôbec prvá bábika Barbie s Downovým syndrómom: Každé dieťa si už tak môže nájsť v bábike konečne aj kúsok seba!

Výrobca bábik Barbie uvádza na trh svoju prvú bábiku s Downovým syndrómom. Za tvár reklamnej kampane na túto novú hračku bola vybraná modelka Ellie Goldstein.

Mattel, hračkárska spoločnosť, si vybrala Ellie Goldsteinovú ako tvár reklamnej kampane.

„To, že sa deti budú môcť hrať s touto bábikou a naučia sa, že každý je iný, pre mňa znamená veľa,“ napísala modelka na sociálne siete.

Ako priznala, keď prvýkrát uvidela novú Barbie, bola „veľmi dojatá a plná hrdosti“.

„Na rozmanitosti veľmi záleží. Ľudia by si mali uvedomiť, že na svete je viac ľudí ako ja. Barbie k tomu prispeje,” zdôraznila 21-ročná modelka.

Prvá Barbie s Downovým syndrómom

Nová bábika má jedinečný vzhľad a špeciálne oblečenie a doplnky sú súčasťou súpravy. Jej žlté a modré šaty oslavujú mesiac povedomia o Downovom syndróme, ktorý tieto farby predstavujú.

Ružový náhrdelník s príveskom, ktorý nosí Barbie, symbolizuje tri kópie 21. chromozómu zodpovedného za charakteristické črty spojené s Downovým syndrómom.

Na nohách bábiky môžete vidieť aj členkové ortézy, ktoré často používajú deti s týmto syndrómom.

Generálna riaditeľka NDSS Kandi Pickard v rozhovore pre Independent uviedla, že uvedenie bábiky na trh je veľmi dôležité pre komunitu Downovho syndrómu, pretože to bude prvýkrát, čo sa budú môcť hrať s bábikou Barbie, ktorá sa im podobá.

„Musíte oceniť silu tímu. Je to obrovský pokrok,“ povedal Pickard.

Cieľom novej bábiky je umožniť všetkým deťom nájsť v Barbie kúsok seba.

„Chceme tiež povzbudiť deti, aby sa hrali s bábikami, ktoré sú odlišné od nich samých, čo im môže pomôcť pochopiť ostatných a rozvíjať empatiu,“ uviedol zástupca výrobcu vo vyhlásení. „Sme hrdí, že môžeme predstaviť bábiku Barbie s Downovým syndrómom.“

Mohlo by Vás zaujať: